NILS PETTER MOLVÆR trompet, elektronikk SLY DUNBAR trommer ROBBIE SHAKESPEARE bass EIVIND AARSET gitar, elektronikk VLADISLAV DELAY (eller Jan Bang) elektronikk
Sammen har de lånt ut rytmisk punch og nær telepatisk samspill til flere av de viktigste innspillingene i reggaehistorien – Bob Marley, Peter Tosh, Jimmy Cliff – så vel som et stort knippe egne album. Samspillet deres er verdsatt også utenfor Jamaica, noe som har ført til samarbeid med bl.a. Grace Jones, Black Uhuru, Bob Dylan og Herbie Hancock.
Trompetist, komponist og produsent Nils Petter Molvær tar jazz, ambient, elektronika og break beats, såvel som element fra hip hop, pop og rock, og kverner det hele sammen til et unikt og dramatisk lydlandskaps med høy intensitet. Med Khmer omdefinerte han jazzen i 1998 – siden den gang har han fortsatt å fornye både seg selv og elektronisk musikk.
Som en av landets mest etterspurte gitarister har Eivind Aarset bl.a. jobbet med Bill Laswell, Dhafer Youssef, Jon Hassell, Jan Garbarek, Paolo Fresu, Marilyn Mazur og Andy Sheppard. Som musiker har han en unik musikalsk visjon som blir absorbert og reflektert i alt han gjør, enten det er stille og intimt, eller sviende intenst. Debutplaten på Jazzland (som baserer seg på bestillingsverket «7» fra MaiJazz i -97ble omtalt i New York Times som «One of the best post-Miles electric jazz albums,» et kompliment som Aarset senere har både innfridd og overgått både i studio og på scenen.
Vladislav Delay er et av mange psevdonym for elektronicatrollmann Sasu Ripatti. Han har vært involvert i ambient, glitch, house og techno – og er kjent for ei organisk kjensle i musikken sammen med tunge basslinje